Dimulakan dengan...

Photobucket

Wednesday, March 23, 2011

:: 23 mac dalam sejarah dunia ::

Stumble
Delicious
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Salam sejahtera semua, hari ni jommm kita belajar sejarah...sebut tentang sejarah, aku tahu ramai yang tak mintattt...mcm aku gak dlu, rasa berdenyut2 kepala bila cikgu sejarah masuk kelas. Aku masih ingat lagi dlu yang ajar subject sejarah kat SMK (A) Limauan, Sabah iaitu Cikgu Sulaiman..Fuhhhh, lau aku tgk 999 mesti teringat kat cikgu tu..sejibik sama muka die ngan Mazul Akmal Sidik..Garang bebbbb...huhu..but bila aku masuk form6, Cikgu Zaki yang kacak Cikgu Hj Fudziah yang penyayang ajar kat SMK Lajau, Labuan..best sgt2...mmg meletopp gak lah pointer aku bila result STPM kluar..Alhamdulillahhh...

Ok2, back to topic..today sempena 23 mac aku cari info yang berguna buat kita share2..ofcoz lah berkaitan sejarah..hihi..mungkin tiada yang tahu apa yang pernah berlaku pada tarikh 23 mac kecuali hari jadi..hihi..bukan saja yang berlaku d tahun ni, malah yang pernah berlaku d tahun2 yang sudah.....


23 Mac Dalam Sejarah Dunia 


23 Mac merupakan hari ke-82 (hari ke-83 dalam tahun lompat) dalam kalendar Gregory. Tinggal 283 hari sebelum memasuki tahun selepasnya.
Hari ini juga merupakan:



psssttt : pas korg baca entri ni mesti ada yang tak pernah tahu kan??? heee ^^ takpe, kita sama2 belajar..dalam tahun ni lak aku tahu tahu sikit jerr perkara yang berlaku..pertama Result SPM 2010 kluar..dup,dap,dup,dap..good luck adek2..kedua Hari Geology, nie aku dgr kat radio pagi td..urmmm, yg lagiii...hari ni aku x lunch kat rmh nenek coz bt preparation utk pelawat esok..







No comments: