Dimulakan dengan...

Photobucket

Thursday, February 24, 2011

[ Budak Gumuk Curi Limau ]

Stumble
Delicious
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Huhu mataku sgt mengantuk petang ni, keja pun dh siap pagi tadi..
sbnrnya aku geram sgt ngan budak gemuk kat hujung rumah aku, nasib bek aku xda apa2 hubungan kekeluargaan..lau x dh cubit2 pp ko yg montok 2..huhhhh
al kesahnya last nite aku ni nak makan berulam sambal, aku selongkar lah peti sejuk dan tempat my mum slalu letak limau..hampehhh xder pun aku jumpa..kueng3

my mum pun pelik lah tgk aku g selongkar mencari sesuatu..
then last2 aku bsuaralah bertanya
" ma, mana LIMAU ??? "
my mum geleng2 jak, aku tafsirkan isyarat my mum 'ohhh..dah hbs'
 
during our dinner my mum suruh my papa pindah pohon limau..
"erkkk...napa ma??" aku asking lah..hehe
then my mum ckap td budak gumuk curi limau..
so bermula the story
dak gemuk tu bw 2 budak pempuan yg sebaya umur dia g petik buah-buah limau yg mekar berbuah tu
kebetulan my mum tgh masak time tu
jd kedengaranlah suara budak2 yg riang ria petik buah limau
my mum apa lg cpt2lh tgk apa kejadiannya
" woiii, mencuri kah???? "
itulah soalan yg keluar dr mulut my mum utk mereka
dak 3 org tu pun apa lagi berlari lah
berlari pun bsama2 limau yg penuh d tangan...hahaha
my mum ckp mmg lucu tgk dorg blarian tp sgt2 geram
coz dorg kecik2 lagi dh berani2 kacau brg yg bukan milik dorg
so nk salahkan sapa???
budak2 itu kah atau orang tuanya yg tidak mendidik
hurmmm...apapun, my papa ckp biarlah..
namanya gak budak2..huhuhu..
so sabtu ni Hari Memindahkan Pohon Limau..hahaha

for ur infomation kami suka bercucuk tanam..hehe
so ada mcm2 jenis buah-buahan my papa tanam termasuklah limau

LIMAU PURUT..HEHE 1ST TIME PELIK KU TGK BUAH NI, BERKEDUT2..TP BYK KHASIAT NI TAW


OHHH...NIE LAH LIMAU YG KU CARI2, NYAMAN OHH MUN D PAKAI BT SAMBAL..HAHA.. ADA GAK LIMAU KASTURI, LIMAU MADU N 1 LAGI JENIS LIMAU AKU LUPA NAMANYA..HEHE..HASIL TITIK PELUH MY PAPA ^^


No comments: