Dimulakan dengan...

Photobucket

Thursday, November 10, 2011

:: 11.11.11 + Jumaat = Nikah ::

Stumble
Delicious
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
11 Nov 2011 = 11.11.11
wahh, bersusun jer numb 1 tue kan?
cantik x date tu? hehe..sendiri lah korg jawab ye..
esok bersamaan hari Jumaat, maka ramailah pasangan yg memilih date ni..
date untuk disatukan..chewah! hehe
byk gak undangan utk majlis akad nikah esok..
memandangkan esk hari bkerja so hny dpt menghadirkan diri d hari persandingan jelah..


Bermula esk, maka bermulalah juga musim mengawan..
mengawan?? yelah istilah bagi pasangan pas kawen bermadu kasih..
honey moon bah..hehe..
untuk pasangan yg mendirikan mesjid pada hari esok,
Selamat pengantin baru d ucapkan..
semoga bahagia hingga aher hayat serta dlimpahi rezeki n nikmat dr Nya.. Amin.



LAFAZ AKAD NIKAH

"Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM.." 

Bunyi macam senangkan?? tp fahamilah maksud yg tersirat

ERTI TERSIRAT

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat,dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badan aku”



psstt : Alhamdulillah kenyang pas makan soto, slurppp..menu clbrte bday papa..kelak i share ye, nite all =)
i miss him so much, insyaAllah giliran kita kelak. 



No comments: